Franciscanen - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Franciscanen - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Franciscanen

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

Midden in de chaos van de afbraakkrotten liep een pater Franciscaan rond. Eenentachtig en still going strong. Wat ie van de nieuwe paus Francesco vond. Een hoopgevende paus, vond ie. 'Maar laten we het hebben over wat hier gaande is. Hier worden mensenrechten geschonden!' Hij droeg geen pij of habijt, maar wilde als christenmens gewoon tussen de armen zijn. Ja, moet ik hem gelijk geven. Als de gekruisigde ergens aanwezig is, dan is dat hier wel, vandaag!, tussen de puinhopen van wat al meer dan 25 jaar hun woning, hun leefomgeving was. Het is ook goed dat ik hier vandaag aanwezig ben - om er verslag van te doen - om mee te leven op mijn bescheiden manier, om met hen hun ellende te ervaren....en er niet voor weg te lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 19806

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: