Ontroering - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Ontroering - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Ontroering

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

More than words...

Soms zegt een foto meer dan je met woorden kunt omschrijven. Het overviel me gistermiddag. Moet je maar niet met een actieve leken-pastor op pad gaan, dacht ik later. Ik was er lang stil van. Ze had me van tevoren niet echt ingeseind. Je mist wel eens de strekking van een enkel woord als alles in het Engels gaat. Ik weet het, de dood is hard, maar het hoort wel bij het leven.... Het gebed van de zuster was ontroerend, hoewel ik er geen woord van verstond. Op het 'Spiritus sanctos, Amen' na dan. Het was de intonatie in haar stem, de zachte aanraking ook. Troostend, maar het verdriet is er niet minder eindeloos om.


Morgen op tijd naar Kasiguran. Het wordt me het tripje wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 19803

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: