Drinking wine - Reisverslag uit Infanta, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Drinking wine - Reisverslag uit Infanta, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Drinking wine

Blijf op de hoogte en volg Simon

16 Januari 2014 | Filipijnen, Infanta

Zo, vandaag de slotdag in Infanta. Vanmiddag paste daar een bezoek bij aan de lokale distillateur. Hij brouwt nipa-brandewijn. Bijzonder is dat hij niet stookt met hout uit het mangrovebos, maar met rijsthulzen. De rijstmolen beschouwt het als afval en is blij er vanaf te zijn voor een handvol Pesos. Wat na het verbranden in de distillatie-oven overblijft wordt als fertilizer (meststof) gebruikt op de rijstvelden. De nipa-'wijn' bevat zo'n 80 % alcohol. We dronken er wat van, samen met Allan en de eigenaar. Teruggekomen zag ik net nog Federer de 3e ronde bereiken. Mijn dag kan niet stuk. Vanavond dan nog het afscheidsdiner. Het wordt nog een aardig avondje, verwacht ik.

  • 16 Januari 2014 - 10:49

    Marjo Meppelink:

    Hoi Simon,

    hopelijk zag je de wedstrijd dan nog wel helder (hiihi) maar idd gelukkig he made it trow!!
    Wat blijft het toch een fantastische tenniser om naar te kijken en van te genieten. Derde ronde wordt vast Verdasco dus dan moet hij echt wel aan het werk. Duimen maar weer dat Stefan Edberg wat bijdraagd aan zijn overwinning.

    Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 19807

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: