Terug in JP2Village - Reisverslag uit Infanta, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Terug in JP2Village - Reisverslag uit Infanta, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Terug in JP2Village

Blijf op de hoogte en volg Simon

15 Januari 2014 | Filipijnen, Infanta

Niet alles is rozengeur en manenschijn. Tijdens mijn eerdere bezoek aan dit dorp had ik een en ander gemist. Ik wilde daarom nog eens terug. Vóór het kerkje stond inderdaad de door ons (parochie St Paulus) geschonken bahay kubo (hut). Mijn gids van vandaag meldde dat besloten was hem alleen open te stellen op zondagmorgen. De hut was altijd open maar werd toen een hangplek. Er werd in vernield en zelfs een maal brand gesticht.
Toen het speeltuig bekeken. Alleen de wipwap had het overleefd. Het klimrek had men verwijderd. Dat werd te gevaarlijk. Het geheel overziend had het dus niet veel succes. Jammer.

  • 15 Januari 2014 - 13:00

    Marjo Meppelink:

    Hoi Simon, Tja zo zie je maar dat goed bedachte ideeën niet altijd goed zijn in de uitvoering!
    Maar goed dat verschil zal je wel vaker tegen aan lopen denk ik omdat de leef en zienswijze daar wel degelijk verschilt van hier.
    Ook niet ontmoedigd worden door deze tegenvallende berichten goed blijven observeren en informeren bij de lokale bevolking wat nodig is en bruikbaar voor een volgend project.

    Marjo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 19832

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: