Ook wij... - Reisverslag uit Infanta, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Ook wij... - Reisverslag uit Infanta, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Ook wij...

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Infanta

Father Oled van het eiland Polillo vroeg me mee te gaan. Je gaat iets unieks beleven, 'an one in a lifetime-event'. De kerk stond boven op een heuvel. Het zag er zwart van de mensen. Op het altaar stond een beeldje van 'the black Nazarene'. Na de H. Mis zei Oled: 'Wel, wat ze in Manilla kunnen, dat kunnen we ook hier! Let's do it! De rustige menigte tot dan toe werd ineens onrustig. Emoties kwamen los... Er werd met doekjes gestreeld langs dat beeldje. Ieder wilde erbij. Ook Maria werd gestreeld. Men raakte de benen onder haar brede rok aan. En niet alleen ouderen, ook jongeren. Ieder deed mee. Het was heel bijzonder om mee te maken. En ik? Ik stond er bij en ik keek ernaar....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 19834

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: