Chaos... of niet? - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Chaos... of niet? - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Chaos... of niet?

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

Vandaag naar San Fernando geweest. Zo'n anderhalf uur van Manilla. Terwijl Dave les gaf werd ik op uitnodiging van de rector in de buurt rondgereden. We bezochten drie oude kerken en ook nog een restaurant om wat energie aan te vullen. Eten, dat is de nationale hobby hier. Men eet wel vijf/zes keer per dag en houdt ook nog van tussendoortjes. Op de terugweg zagen we een krottenontruiming in volle gang. Een strook van zo'n 15 m breed en 1 km lang was omgegooid met groot materieel. Wij zagen veel politie opbde been. Veel krottenbewoners in actie om hun spullen bij elkaar te zoeken in de onafzienbare puinhoop. Meerdere tv-ploegen die het gebeuren opnemen en verslaan. Een klein kind met drie leuke staartjes vlakbij het voortrazende verkeer (piektijd) op een kapot krukje zittend terwijl haar oma met een stuk golfplaat aan het sjouwen is. Ontreddering is zichtbaar. Ja, ook dat is Manilla. De ontruiming zal al lang zijn aangekondigd... Maar als het dan werkelijk gebeurt.... waar moet je naar toe?

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Totaal aantal bezoekers 19787