Niet eerder gezien - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Niet eerder gezien - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Niet eerder gezien

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

In een oude kerk zag ik dit Christusbeeld. Groot, indrukwekkend. Jezus met een soort zweep in zijn hand. Vermoedelijk om boete te doen voor begane zonden of intenties zonden te gaan doen. Maar geloven we dan niet dat Hij zonder zonden of intenties daartoe was? Vanwaar dus die gesel? Tegelijk weten we dat Jezus ook een mens was. Dus toch?

  • 28 Januari 2014 - 08:58

    Alfons:

    Ik geloof dat dit het beeld is van Jezus die met een gesel de woekeraars en geldwisselaars de tempel uitdrijft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19763

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: