Garbage is gold! - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Garbage is gold! - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Garbage is gold!

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

De vrouw wilde eerst niet op de foto. Ze werd er verlegen van. Toch wilde ze wel vragen beantwoorden. Haar man stond achter de deur. We mochten kennis maken. Ze hadden 11 kinderen. Ze deden het goed op school. Verdienden ze genoeg om dat allemaal te betalen? Dat viel gelukkig mee. Ze leenden een vracht vieze plastic zakken, die ze in het riviertje achter hun hutje schoon wasten. Dan droogden ze de zakken en bundelden die in kilopakken. Alle kosten eraf, verdienden ze redelijk aan de handel. Of ze nu samen op de foto wilden? Ja, het vertrouwen was gewonnen. Ze zagen dat we geen kwaad wilden en in de RK Kerk werkten. Na afloop drukte ik ze wat in de hand. Salamat po! Bedankt!

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Totaal aantal bezoekers 19762