Sloppenleven - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Sloppenleven - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Sloppenleven

Blijf op de hoogte en volg Simon

27 Januari 2014 | Filipijnen, Pinyahan

We gingen niet naar Smoky Mountains maar naar de wijk waar nu het huisvuil wordt gestort. Er wordt ook door de kinderen gewerkt. Enkelen zeiden: Wij werken 8 uur, niet meer. Ze trokken sponsachtig materiaal in stukken. Het dient om daar matrassen mee te vullen. Dave vertelde dat hijzelf zo'n negen maanden in een sloppenwijk had gewoond tijdens zijn priesteropleiding. Kijk, de impact daarvan begreep ik nu ten volle. Ik wist het niet... terwijl hij een diaconie-collega van me is geweest. Het bezoek raakte me diep. Het lukte om een paar redelijk goede contacten te leggen met bewoners daar.

• 27 Januari 2014 - 21:02

Anny:

Dag Simon,
    Je hoofd zal vol zitten met zoveel indrukken....
    Ga relaxen in je vliegtuigstoel..( voor zover dat mogelijk is!! ) en laat alles de revue passeren!
    Ik wens je een goede terugreis en behouden thuiskomst!!!