Mieren en termieten - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Mieren en termieten - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Mieren en termieten

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

Ik hoorde het al vaker: Die termieten veroorzaken veel ellende. Ze gaan als houtwormen in het hout zitten. Ze vreten alles van binnenuit kapot. Als je het ziet dan ben je al te laat. Vroeg of last moet je alle hout vervangen. Dat kan je duur komen te staan. Het is een plaag hier.
In het getijdenboek zag ik veel kruipende beestjes, honderden. Ai, dacht ik, termieten natuurlijk! Nee, stelde men mij gerust. Dat zijn mieren. Ze bidden eerst voor ze gaan eten....
Ze houden van grappen, de Filippino's. Ze zijn goedlachs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 19766

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: