Nee, die bestaan niet of..? - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Nee, die bestaan niet of..? - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Nee, die bestaan niet of..?

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

Spoken

Ik moest verhuizen van de kamer die beschoten was naar een andere ruimte. Zelfs met eigen toilet en wasbak. Waterspoeling is ook hier edel handwerk. Wijzer geworden door ondervinding had ik zelf toiletpapier meegenomen. Demo vroeg of ik bang was voor geesten. Het spookte in die kamer, werd er beweerd. Ook de pastor wist het zeker. Klopgeesten zitten daar. Je bent niet bang? Nou nee... Raar, maar waar is, dat je dan toch onrustig slaapt. Het is al een vreemd bed, weer een nieuwe situatie. En jawel hoor, daar begon het om 13.06 u. Tikken, schrapen, kloppen. Ook tegen de houten deur. Zouden ze dan toch gelijk hebben? Het ging maar door. Uiteindelijk had ik het raadsel opgelost. Het moest een hond zijn. Of twee. Ze hebben overal toegang. Ze lijken sullig, maar zijn reuze waaks. Jazeker, dat was een hond, die met zijn staart tegen het hout slaat. Ze willen kennelijk naar binnen. Ze hebben ook last van vlooien enz. Ook dat hoor je als een vreemd, eigenaardig geluid. Ik heb daarna licht, maar lekker geslapen. Nee mijn normale acht uurtjes haal ik tijdens deze werkvakantie nooit. Vandaag gaan we op tijd naar het bedreigde schiereiland. Het schijnt daar mooi te zijn. Er zullen studenten en anderen bij zijn, die zich voor deze zaak interesseren. Een spannende dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 19776

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: