Magan - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Magan - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Magan

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

Magan

In het huis van de Sisters krijg ik van een klein meisje cassave-chips en drinken aangeboden. Bij nadere beschouwing dacht ik: 'Maar dit is toch geen meisje!' Dat klopte. Het is een vrouw van 35 jaar, maar wel heel klein en tenger gebleven. Ze is totaal niet verlegen of bang van zo'n Vlaamse reus. Ze lacht me toe met haar stralende pretoogjes. Ze vertrouwt me volkomen. Ze is ongeveer drie jaar geleden bij de Sisters komen wonen omdat ze over straat zwierf en eigenlijk nergens bij hoorde. Hier bij de Sisters is ze helemaal gelukkig. 'It's great to be here!', zegt ze met haar kindstemmetje als antwoord op mijn vraag. Ik kan het slechts beamen en ik ben er nog maar 1 1/2 uur. Het was wel een voordeel dat ik ze alledrie al had leren kennen in hun klooster in Infanta. Zo gaat het steeds met deze reis. Het verloopt rustig en prettig, vriendelijk en toch gebeurt er van alles wat voor mij beslist niet 'business as usual' is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 19777

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: