Na de spin de rat - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu Na de spin de rat - Reisverslag uit Pinyahan, Filipijnen van Simon Nagelmaeker - WaarBenJij.nu

Na de spin de rat

Blijf op de hoogte en volg Simon

01 Januari 1970 | Filipijnen, Pinyahan

Vrijdag 17 januari

Maria Aurora, Florida

Na de spin volgt nu de rat. Ik heb hem al meermalen door de huiskamer zien lopen. De huizen zijn zo open als wat. Voor hen is het 'a piece of cake' om binnen te komen. Ach, alles went. Na een lange tocht via Manilla, zijn we in Maria Aurora beland. Drie Sisters ACT werken en leven daar. Ik mocht meteen al mee met een Bible-funeral-service, een woord- en communieviering in verband met een overledene. Niet in de kerk, maar gewoon bij mensen thuis. Het was geen punt dat ik meeging. De overledene was 66 jaar nog maar. Ik condoleerde ieder in de kring en kreeg een ereplaats vlakbij de overledene (opgebaard in een mooie witte kist). Het was een fijn gebeuren, waarin ieder meebad en meezong. De zusters gingen voor in deze avondwake met communie. Na afloop kregen de voorgangers plus ik en de tricycledriver een lekker hapje aangeboden in een aparte ruimte. Daarna weer op (mijn nieuwe verblijf) hoes an. En daar zag ik de rat en daarna nog één door de kamer schieten. Geen mens verschoot van kleur, dus dat was voor hen blijkbaar geen bijzonderheid. Mijn slaapplek is een ruime schuur die er keurig uitziet. Je kunt zien dat hier vrouwen de scepter zwaaien. Het is van alle gemakken voorzien. Ik kreeg eten en drinken mee voor de nacht. Alles in plastic bakken, want.... anders eet de rat het. Ik kan rustig gaan slapen, is de boodschap. Ik ben benieuwd... Ik denk dat ik het licht maar aanhoud vannacht.
En mijn gids Demo dan? Die slaapt vannacht bij zijn moeder, want die woont (toeval, bestaat dat?) hier in de buurt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simon

Ik ben pastoraal werker met het aandachtsveld (profiel) diaconie. Ik ben werkzaam in de St Paulusparochie. Deze parochie beslaat 7 locaties: Groenlo, Eibergen, Rekken, Neede, Rietmolen, Beltrum en Lievelde. Ik ben geboren in 1950, gehuwd met Marga Koorman.

Actief sinds 18 Dec. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 19760

Voorgaande reizen:

29 December 2013 - 29 Januari 2014

Filippijnenreis Simon

Landen bezocht: